본문 바로가기

기본카테고리

2023년 8월 18일 금요 기도회 [찬송: 다 나와 찬송 부르세, 내가 늘 의지하는 예수, 주와 같이 길 가는 것]이사야58:13 -14 설교

반응형

1. 다 나와 찬송 부르세 한 소리 높여서

넘치는 기쁜 맘으로 하나님 기리세



2. 그 보좌 앞에 엎드려 한없는 감사와

무궁한 찬송 드려서 구세주 기리세



3. 참되고 높은 하나님 만왕의 왕께서

저 깊은 물과 높은 산 다 다스리시네



4. 다 나와 찬송 드리세 다 같이 엎드려

주 앞에 무릎 꿇고서 창조주 기리세

아멘





1. 내가 늘 의지하는 예수 나의 상처 입은 심령을

불쌍하게 여기사 위로하여 주시니 미쁘신 나의 좋은 친구

내가 의지하는 예수 나의 사모하는 친구

나의 기도 들으사 응답하여 주시니 미쁘신 나의 좋은 친구



2. 주의 손 의지하고 살 때 나를 해할 자가 없도다

주님 나의 마음을 크게 위로하시니 미쁘신 나의 좋은 친구

내가 의지하는 예수 나의 사모하는 친구

나의 기도 들으사 응답하여 주시니 미쁘신 나의 좋은 친구



3. 내가 요단 강 건너가며 맘이 두려워서 떨 때도

주가 인도하시니 어찌 두려워하랴 미쁘신 나의 좋은 친구

내가 의지하는 예수 나의 사모하는 친구

나의 기도 들으사 응답하여 주시니 미쁘신 나의 좋은 친구



4. 이 후 천국에 올라가서 모든 성도들과 다 함께

우리들을 구하신 주를 찬양하리라 미쁘신 나의 좋은 친구

내가 의지하는 예수 나의 사모하는 친구

나의 기도 들으사 응답하여 주시니 미쁘신 나의 좋은 친구



1. 주와 같이 길 가는 것

즐거운 일 아닌가

우리 주님 걸어가신

발자취를 밟겠네

한 걸음 한 걸음

주 예수와 함께

날마다 날마다

우리 걸어가리



2. 어린아이 같은 우리

미련하고 약하나

주의 손에 이끌리어

생명 길로 가겠네

한 걸음 한 걸음

주 예수와 함께

날마다 날마다

우리 걸어가리



3. 꽃이 피는 들판이나

험한 골짜기라도

주가 인도하는 대로

주와 같이 가겠네

한 걸음 한 걸음

주 예수와 함께

날마다 날마다

우리 걸어가리



4. 옛 선지자 에녹같이

우리들도 천국에

들려 올라갈 때까지

주와 같이 걷겠네

한 걸음 한 걸음

주 예수와 함께

날마다 날마다

우리 걸어가리


이사야58:13-14

[새번역]
13. "유다야, 네가 안식일에 발길을 삼가 여행을 하지 않으며, 나의 거룩한 날에 너의 쾌락을 일삼지 않으며, 안식일을 '즐거운 날'이라고 부르며, 주의 거룩한 날을 '존귀한 날'이라고 한다면, 그리고 이 날을 귀하게 여겨서, 네 멋대로 하지 않으며, 너 자신의 쾌락을 찾지 않으며, 함부로 말하지 않으면,
14. 그 때에 너는 주 안에서 즐거움을 얻을 것이다. 내가 너를 땅에서 영화롭게 하고, 너의 조상 야곱의 유산을 먹고 살도록 하겠다." 이것은 주님께서 친히 하신 말씀이다.

[NIV]
13. "If you keep your feet from breaking the Sabbath and from doing as you please on my holy day, if you call the Sabbath a delight and the LORD's holy day honorable, and if you honor it by not going your own way and not doing as you please or speaking idle words,
14. then you will find your joy in the LORD, and I will cause you to ride on the heights of the land and to feast on the inheritance of your father Jacob." The mouth of the LORD has spoken.

예레미야4:1-2

[새번역]
1. "이스라엘아, 정말로 네가 돌아오려거든, 어서 나에게로 돌아오너라. 나 주의 말이다. 내가 싫어하는 그 역겨운 우상들을 내가 보는 앞에서 버려라. 네 마음이 흔들리지 않게 하여라.
2. 네가 '주님의 살아 계심을 두고' 진리와 공평과 정의로 서약하면, 세계 만민이 나 주를 찬양할 것이고, 나도 그들에게 복을 베풀 것이다."

[NIV]
1. "If you will return, O Israel, return to me," declares the LORD. "If you put your detestable idols out of my sight and no longer go astray,
2. and if in a truthful, just and righteous way you swear, 'As surely as the LORD lives,' then the nations will be blessed by him and in him they will glory."

1.O come, let us sing to the Lord,

To Him our voi-ces raise;

With joy-ful noise let us the Rock

Of our sal-va-tion praise.



2.Let us be-fore His pres-ence come

With praise, and thank-ful voice;

Let us sing psalms to Him with grace,

And make a joy-ful noise.



3.For God's a great God, and great King;

A-bove all gods He is.

The depths of earth are in His hand;

Our heights of hills are His.



4.O, come, and let us wor-ship Him;

Let us bow down, with-al,

And on our knees be-fore the Lord,

Our Mas-ter, let us fall.

A-men.


1 Oh, the best friend to have is Jesus,
When the cares of life upon you roll,
He will heal the wounded heart,
He will strength and grace impart;
Oh, the best friend to have is Jesus.
Chorus:
The best friend to have is Jesus,
The best friend to have is Jesus,
He will help you when you fall,
He will hear you when you call;
Oh, the best friend to have is Jesus.
2 What a friend I have found in Jesus!
Peace and comfort to my soul He brings;
Leaning on His mighty arm,
I will fear no ill nor harm;
Oh, the best friend to have is Jesus. [Chorus]
3 Tho' I pass thro' the night of sorrow,
And the chilly waves of Jordan roll,
Never need I shrink nor fear,
For my Saviour is so near;
Oh, the best friend to have is Jesus. [Chorus]
4 When at last to our home we gather,
With the faithful who have gone before,
We will sing upon the shore,
Praising Him forevermore;
Oh, the best friend to have is Jesus. [Chorus]

1.'Tis so sweet to walk with Je-sus,

Step by step and day by day;

Step-ping in His ver-y foot-prints,

Walk-ing with Him all the way.

Step by step, step by step,

I would walk with Je-sus,

All the day, all the day,

Keep-ing step with Je-sus.



2.Though like lit-tle child-ren we stand,

With-out wis-dom, wit or strength,

Je-sus leads us, safe, by the hand,

Step by step the jour-ney's length

Step by step, step by step,

I would walk with Je-sus,

All the day, all the day,

Keep-ing step with Je-sus.



3.Wheth-er through the mead-ows and flow'rs

Or harsh vales, with feet that bleed,

Where He goes, the way will be ours,

Step by step as He may lead.

Step by step, step by step,

I would walk with Je-sus,

All the day, all the day,

Keep-ing step with Je-sus.



4.Till like E-noch, we walk with God,

Rais'd to heaven and heaven re-ward,

We would walk in faith, as he trod,

Step by step, with Christ our Lord.

Step by step, step by step,

I would walk with Je-sus,

All the day, all the day,

Keep-ing step with Je-sus.

20230818금요기도회[찬송-다나와찬송부르세,내가늘의지하는예수,주와같이길가는것]설교-이사야58장13-14절56.mp3
18.16MB

반응형