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찬양 - 천만년이 지나도, 얼마나 아프실까 / 설교: 성령이 네게 임하시고 지극히 높으신 이의 능력이 너를 덮으시리니 이러므로 나실 바 거룩한 이는 하나님의 아들이라 일컬어지리라

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천만년이 지나도 마음 변함 없어요 주를 향한 나의 마음 변함이 없을 거예요 누가 나의 삶을 이렇게 축복할수 있을까 주님만이 나의 삶을 채워줄수 있어요 아무 것도 없는 내 삶에 오셔서 신실한 약속 말씀해 주셨네 주님만이 그 약속 지킬수 있어요 주님만이 그 일을 하실 수 있어요 오 사랑합니다 오 주님 사랑합니다 너는 복의 근원 너는 나의 의미 너는 나의 시작 너는 나의 계획 너를 통해 세상을 복되게 하리라 너를 통해 세상을 아름답게 하리라 얼마나 아프실까 하나님의 마음은 인간들을 위하여 아들을 재물로 삼으실 때 얼마나 아프실까 주님의 몸과 마음 사람들을 위하여 십자가에 달려 제물되실 때 얼마나 아프실까 하나님 가슴은 독생자 주셨건만 인간들 부족하다 원망할 때 얼마나 아프실까 주님의 심령은 자신을 주셨건만 사람들 부인하여 욕할 때 우리는 이 모든 것을 성경의 증거와[1] 삼위 각각의 사역에서 알 수 있으며, 특별히 우리 자신 안에서 그것들을 인식합니다. 이 성삼위일체를 믿도록 우리를 인도하는 성경의 증거들이 구약 성경의 많은 곳에 기록되어 있습니다. 성경의 모든 증거 구절을 언급하는 것은 불필요하며, 다만 신중하게 몇 구절을 선택하는 것으로 충분합니다. 창세기에서 하나님께서는 이렇게 말씀하십니다.“우리의 형상을 따라 우리의 모양대로 우리가 사람을 만들고 … 하나님이 자기 형상대로 사람을 창조하시되 … 하나님이 남자와 여자를 창조하셨다.”(창1:26,27) 또한“보라, 이 사람이 우리 중 하나와 같이 되었다.”(창3:22)“우리의 형상을 따라 우리가 사람을 만들자.”라고 하신 하나님의 말씀에서 하나 이상의 신적 위격들이 있다는 것이 나타납니다. 그리고“하나님이 창조하셨다.”라고 말씀하심으로 하나님께서는 한 하나님만 계시다는 것을 보이십니다. 얼마나 많은 위격들이 있는지 하나님께서 말씀하지 않으셨지만, 구약에서는 어느 정도 불분명하게 보이던 것이 신약에서 아주 분명해졌다는 것은 사실입니다. 왜냐하면 우리 주님께서 요단강에서 세례를 받으실 때에,“이는 내 사랑하는 아들이다.”(마3:17) 라는 성부의 음성이 들렸으며, 성자께서는 물 가운데 보이셨고, 성령은 비둘기 같은 모습으로 성자 위에 임하셨기 때문입니다.[2] 그리스도께서는 모든 믿는 자의 세례에 대하여“아버지와 아들과 성령의 이름으로 모든 족속에게 세례를 주라.”(마28:19)는 예식을 제정하셨습니다. 누가복음에서 천사 가브리엘은 우리 주님의 어머니 마리아에게“성령이 네게 임하시고 지극히 높으신 이의 능력이 너를 덮으시리니, 이러므로 나실 바 거룩한 자는 하나님의 아들이라 일컬으리라.”(눅1:35)라고 전했습니다. 마찬가지로“주 예수 그리스도의 은혜와 하나님의 사랑과 성령의 교통하심이 너희 무리와 함께 있을지어다.”라는 말씀이 있습니다.(고후13:13) 이 모든 성경 구절에서 우리는 유일하신 하나의 신적 본질 안에 세 위격이 계시다는 사실을 충분히 배웁니다. 비록 이 교리가 모든 인간의 이해를 훨씬 넘어 선다고 해도, 이 생애에서 우리는 하나님의 말씀의 기초 위에서 이 교리를 믿으며, 이 교리의 완전한 지식과 열매를 장차 하늘에서 즐기게 될 것을 고대합니다. 또한 우리는 우리를 향하신 이 삼위의 구별된 직무와 사역을 주시(注視)해야 합니다. 성부는 그분의 능력으로 인해 우리의 창조주로 불리시며, 성자는 그분의 피로 인해 우리의 구주와 구속주로 불리시며, 성령은 우리의 마음에 거하심으로 인해 우리를 거룩하게 하시는 분으로 불리십니다. 성삼위일체의 교리는 사도시대 이후 오늘날까지 유대교와 이슬람교에 대항하여, 그리고 정통 교부들에 의해 공정하게 정죄된 말시온, 마니교, 프락세아스, 사벨리우스, 사모사타의 바울, 아리우스와 같은 거짓 기독교인들과 이단들에 대항하여 참 교회에서 항상 유지되며 보존되어 왔습니다. 그러므로 이 교리 안에서 우리는 세 신경, 즉 사도신경, 니케아 신경, 그리고 아타나시우스 신경을 기꺼이 받아들이며, 그와 같이 그 신조들과 일치하여 초기 교부들에 의해 합의된 것을 받아들입니다. [1] 요14:16; 요15:26; 행2:32,33; 롬8:9; 갈4:6; 딛3:4-6; 벧전1:2; 요일4:13,14; 요일5:1-12; 유20,21장; 계1:4,5. [2] 마3:16. All this we know, as well from the testimonies of holy writ, as from their operations, and chiefly by those we feel in ourselves. The testimonies of the Holy Scriptures, that teach us to believe this Holy Trinity are written in many places of the Old Testament, which are not so necessary to enumerate, as to choose them out with discretion and judgment. In Genesis, chapter 1:26, 27,God saith: Let us make man in our image, after our likeness, etc. So God created man in his own image, male and female created he them. And Genesis 3:22.Behold the man is become as one of us. From this saying, let us make man in our image, it appears that there are more persons than one in the Godhead; and when he saith, God created, he signifies the unity. It is true that he doth not say how many persons there are, but that, which appears to us somewhat obscure in the Old Testament, is very plain in the New. For when our Lord was baptized in Jordan, the voice of the Father was heard, saying, This is my beloved Son: the Son was seen in the water, and the Holy Ghost appeared in the shape of a dove. This form is also instituted by Christ in the baptism of all believers. Baptize all nations, in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost. In the Gospel of Luke, the angel Gabriel thus addressed Mary, the mother of our Lord, The Holy Ghost shall come upon thee, and the power of the Highest shall overshadow thee, therefore also that holy thing, which shall be born of thee, shall be called the Son of God: likewise, the grace of our Lord Jesus Christ, and the love of God, and the communion of the Holy Ghost be with you. And there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost, and these three are one. In all which places we are fully taught, that there are three persons in one only divine essence. And although this doctrine far surpasses all human understanding, nevertheless, we now believe it by means of the Word of God, but expect hereafter to enjoy the perfect knowledge and benefit thereof in Heaven. Moreover, we must observe the particular offices and operations of these three persons toward us. The Father is called our Creator, by his power; the Son is our Savior and Redeemer, by his blood; the Holy Ghost is our Sanctifier, by his dwelling in our hearts. This doctrine of the Holy Trinity, hath always been defended and maintained by the true Church, since the time of the apostles, to this very day, against the Jews, Mohammedans, and some false Christians and heretics, as Marcion, Manes, Praxeas, Sabellius, Samosatenus, Arius, and such like, who have been justly condemned by the orthodox fathers. Therefore, in this point, we do willingly receive the three creeds, namely, that of the Apostles, of Nice, and of Athanasius: likewise that, which, conformable thereunto, is agreed upon by the ancient fathers.

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