본문 바로가기

기본카테고리

존 베일리의 기도/21일 아침/John Baillie, A Diary of Private Prayer/제가 오늘 책이나 신문을 읽는 일에만 몰두하여 보내지 않게 하시고, 책들을 고를 때도 잘 선택하고, 올바로 읽도록 지도하여 주소서..

반응형

오 거룩하신 하나님의 영이시여,

이 시간 제 영혼 속에 찾아오셔서 저녁까지 제 안에 계시옵소서.

제 모든 생각에 영감을 불어넣어 주시고, 제 모든 상상력을 풍성케 하옵소서.

오늘 제가 내려야 할 모든 결정들을 제안해 주시고, 제 의지의 가장 내밀한 성체에 거하셔서 제가 해야 할 일들을 명령하소서.

제가 침묵할 때에든지, 말할 때에든지 바쁠 때에든지, 한가할 때에든지 함께 있든지, 혼자 있든지 신선한 아침에든지, 지친 저녁에든지 오 주님, 늘 저와 함께 하소서.

항상 주님의 신비로운 동행으로 인해 즐거워하도록 은혜를 베풀어 주옵소서.

 

제 마음은 제단이요, 당신의 사랑은 불꽃입니다.

우리 눈으로 볼 수 없는 오 성령님,

오늘 제가 가는 곳마다 동행하여 주시고, 집에 머물 때나 가족과 함께 있을 때에도 제게 머물러 주옵소서. 제가 저와 가장 가까이 있는 이들에게 공감과 관심을 잘 보여주게 하옵소서.

오직 주의 은혜만이 저와 관계하는 이들에게 그런 공감과 관심을 보여줄 수 있게 할 수 있습니다. 제가 낯선 이들에게 표현해야 한다고 생각하는 마땅한 예절과 공손함을 제 가족들에게도 베풀게 하소서. 오늘 자애의 삶이 제 집에서부터 시작되게 하소서.

 

은혜로운 현존이 되시는 오 하나님,

제가 오늘 책이나 신문을 읽는 일에만 몰두하여 보내지 않게 하시고, 책들을 고를 때도 잘 선택하고, 올바로 읽도록 지도하여 주소서. 무엇을 얻기 위해 읽을 때면, 제가 읽는 모든 것을 통해 주님께 더 가까이 나아가도록 지도하여 주소서. 여가를 위해 읽을 때면, 제가 읽은 것이 제 마음을 생기 있게 하여 무엇이든 더욱 간절하게, 순전하고 올바르고 진실한 것을 추구할 마음을 얻게 하여 주소서.

 

오 하나님, 제가 전심을 다하여 기도하고, 공적 예배에 참여하고, 복된 성찬을 받을 때,

주께서 제 가까이 계신 것을 느낄 수 있도록 특별한 감성을 허락하여 주옵소서.

예수 그리스도의 이름으로 기도드립니다. 아멘.

O Holy Spirit of God, visit now my soul, and stay within it until evening. Inspire all my thoughts. Spread throughout all my imaginations. Suggest all my decisions. Lodge in my will's most inward strength and order all that I do. Be with me in my silence and in my speech, in my haste and in my leisure, in company and in solitude, in the freshness of the evening; and give me grace at all times to rejoice in Your mysterious companionship.

 

My heart an altar, and Your love the flame.

Accompany me today, O Spirit invisible, in all my goings, but stay with me also when I am in my own home and among my family. Forbid that I should fail to show those nearest to me the sympathy and consideration which Your grace enables me to show others with whom I have to do. Forbid that I should refuse my own household the courtesy and politeness which I think proper to show to strangers. Let charity today begin at home.

 

Leave me not, O gracious Presence, in such hours as I may today devote to the reading of books or of newspapers. Guide my mind to choose the right books and, having chosen them, to read them in the right way. When I read for profit, grant that all I read may lead me nearer to Yourself. When I read for recreation, grant that what I read may not lead away from You. As with books, so also for the music and entertainment I choose. Let all my reading so refresh my mind that I may the more eagerly seek after whatsoever things are pure and fair and true.

 

Let me have a special sense of Your nearness to me, God, in such times as I may be able to devote to prayer, to any public exercise of worship, or to the receiving of the Blessed Sacrament; through Jesus Christ my Lord. Amen.

 

하나님의 성령이시여, 지금 내 영혼을 찾아오시고 저녁까지 나와 함께 하옵소서. 내 모든 생각을 감화시켜 주소서. 내 모든 상상에도 함께 하여 주소서. 내 모든 결심을 암시하여 주소서. 나의 의지의 가장 깊은 곳에 거하셔서 나의 하는 모든 일을 명하소서. 내가 침묵하는 가운데 있거나 말을 하거나, 바쁜 때이거나 한가한 때이거나, 여러 사람들 가운데 있거나 홀로 있거나, 아침의 신선함이나 저녁의 피곤함에 있을 때에도 나와 함께 하소서. 언제나 나에게 은혜를 주셔서 당신의 신비한 교제 속에서 기뻐하게 하소서.

 

나의 심령은 제단이 되고 주님의 사랑은 불꽃이 되었습니다.(1)

 

보이지 않는 성령이시여, 내가 곳마다 또한 내가 집이나 가족과 함께 있을 때에도 나와 함께 하여 주소서. 당신의 은혜가 나로 하여금 다른 이들에게 보이게 하시는 공감과 고려가 나에게 가까이 있는 사람들에게 보여 주는 일에 실패하지 않게 하소서. 내가 나그네에게 보여야 할 정중함과 예의를 내 집안의 사람들에게 거부하는 일이 없게 하소서. 나의 집에서 사랑이 시작되게 하소서.

 

은혜로우신 하나님, 내가 오늘 책을 읽거나 신문을 보는 시간에도 나를 떠나지 마소서. 옳은 책을 선택하도록 마음을 인도하시고 택한 책을 올바른 방향으로 읽게 하소서. 내가 유익을 위해서 책을 읽을 때, 내가 읽는 모든 것이 내가 당신께 가까이 가도록 허락하소서. 내가 쉼을 얻기 위해서 책을 읽을 때, 내가 읽는 것이 나로 당신으로부터 멀어지지 않게 하소서. 나의 모든 독서가 내 마음을 새롭게 하여 더 진지하게 순수하고 올바르고 진실한 것을 추구하게 하소서.

 

하나님, 내가 기도드리는 시간에, 공중 예배에 있을 때, 축복된 성례를 받을 때, 당신의 가까이하신다는 특별한 의식을 갖게 하소서. 예수님의 이름으로 기도하옵나이다. 아멘.

 

O Holy Spirit of God, visit now this soul of mine, and tarry within it until eventide. Inspire all my thoughts. Pervade all my imaginations. Suggest all my decisions. Lodge in my will's most inward citadel and order all my doings. Be with me in my silence and in my speech, in my haste and in my leisure, in company and in solitude, in the freshness of the evening; and give me grace at all times to rejoice in Thy mysterious companionship.

 

My heart an altar, and Thy love the flame.

 

Accompany me to-day, O Spirit invisible, in all my goings, but stay with me also when I am in my own home and among my kindred. Forbid that I should fail to show those nearest to me the sympathy and consideration which Thy grace enables me to show others with whom I have to do. Forbid that I should refuse my own household the courtesy and politeness which I think proper to show to strangers. Let charity to-day begin at home.

 

Leave me not, O gracious Presence, in such hours as I may to-day devote to the reading of books or of newspapers. Guide my mind to choose the right books and, having chosen them, to read them in the right way. When I read for profit, grant that all I read may lead me nearer to Thyself. When I read for recreation, grant that what I read may not lead away from Thee. Let all my reading so refresh my mind that I may the more eagerly seek after whatsoever things are pure and fair and true.

 

Let me have a special sense of Thy nearness to me, O God, in such times as I may be able to devote to prayer, to any public exercise of worship, or to the receiving of the Blessed Sacrament; through Jesus Christ my Lord. Amen.

반응형